Elevcentralen
Att få in en körkortsutbildning i allt annat som ska göras är inte alltid lätt. Därför är det viktigt att kunna utnyttja tiden på bästa sätt. Att ha tillgång till utbildning och material oavsett var du befinner dig eller vilken tid det än är på dygnet är därför viktigt.
Appen Körkort nu med Elevcentralen kan du alltid använda så länge du har tillgång till din mobil, surfplatta eller dator tillsammans med en uppkoppling till Internet. Du kan även logga in direkt på Elevcentralen via www.elevcentralen.se.

Programmets olika teoridelar:
~Plugga: här är alla momenten för teorin. Varje moment innehåller frågor, filmer och körkortsboken som du kan läsa eller lyssna på. Det finns också flikar för självvärdering.
För att bli godkänd på sin teori ska man ha 100% rätt på alla momenten.

~Snabbtest: 10 slumpmässigt utvalda frågor.

~Anpassade test: här kan du själv bestämma hur testet ska vara utformat, tex hur många frågor, hur lång tid det ska ta, vilka områden som testet ska innefatta med flera.

~Sluttest: De här testen ska motsvara de test som man gör på Trafikverket.

~Vägmärken: här finns en enklare förklaring till varje
vägmärke.